Pages

  • RSS

Wednesday, May 20, 2009

for those who desire paradise

Moga Allah mengira setiap nukilan di sini sebagai ibadah yang ikhlas. Moga blog ini menjadi peringatan yang paling tajam, janji yang paling kuat buat pemilik jari yang menulis ini, iaitu jari-jemari yang bakal menjadi saksi setiap perbuatan di Mahkamah Agung, di hadapan Hakim Yang Maha Adil di akhirat kelak. Moga saudara-saudara seiman yang tercinta mendapat sedikit manfaat dari sini. Because i believe – Sharing is caring. InshaAllah.

-kak hanim

jzkk kak for the reminder.inshaAllah, kami akan cuba selalu tajdid semula niat.perbetulkan niat.kenapa berblog?adakah sekadar suka-suka? sedang setiap amal perbuatan kita, akan dihitung Allah SWT, dan dipamerkan di mahkamah akhirat kelak.

walaupun sekadar blogging.

moga blog ini juga ada sahamnya untuk saya di akhirat kelak.moga ia menjadi pemberat amal kebajikan di mizan nanti.

“Nun.Demi pena dan apa yg mereka tuliskan” (Al-Qalam:1)

sedang berada di dalam fatrah imtihan sekarang. jadi mungkin akan mengurangkan kadar pengeluaran post2 baru.doakan, moga Allah permudahkan segalanya, moga mumtaz milik bersama.agar tiada fitnah terjadi kepada dakwah dan islam yang kami seru.

bukankah Allah akan memberi bantuan kepada mereka yang menolong agamaNya?

dear readers,
rajin2lah melawat blog kakak kesayangan kami ni :)

KAK HANIM

juga saya tinggalkan anda semua dengan sebuah video yang sangat menarik. sebuah talk daripada Bilal Assad.


THOSE WHO DESIRE PARADISE

inshaAllah, sesuai dengan tajuknya, talk ni sangat sesuai untuk mereka yang sangat mendambakan ganjaran syurga. dengan izin Allah juga, moga-moga ia akan menyentuh dan melembutkan hati-hati anak Adam yang keras.membasahkan jiwa yang kering.menitiskan airmata bagi mereka yang sudah lama tidak menumpahkan air mata mereka semata-mata kerana takutkan dan cintakan Tuhannya, Allahu Robbul 'Alamin.

juga mengingatkan semula apa yang kita sering lupa.bahawa destinasi kita yang terakhir dan utama di negara abadi di sana,yakni SYURGA.

salaam imtihan kepada seluruh penuntut ilmu di bumi Mesir!
ma3a taufiq wannajah.robbuna yusahhil.


3 comments:

almuhsineen said...

akak!

good luck exam

bittaufeeq wan najah

insha allah kullu isyi kheer :)

faizah said...

salam...gud luck huda
insyaallah Allah bg kejayaan

huda said...

jazakillah zulaikha n faizah!