Pages

  • RSS

Sunday, October 16, 2011

entah keberapa kali

Allah...

maha suci Engkau, yang masih lagi sudi memilihku untuk tetap berada di dalam saff ini, meskipun berulang kali aku memungkiri janjiku kepadaMu.

Aku yg sering berpaling dariMu utk mencari kebahagiaan duniawi, sedangkan aku sangat2 memahami bahawa bahagia yg hakiki itu hanya datang dari Engkau. Aku yg sangat2 mengimani, bahawa nyawaku di genggamanMu, yg bila2 masa sahaja boleh Kau pisahkan ruh dari jasadku. Di mana ketika itu, tiada lagi istilah taubat dan kemaafan bagiMu!

وَلَيۡسَتِ ٱلتَّوۡبَةُ لِلَّذِينَ يَعۡمَلُونَ ٱلسَّيِّـَٔاتِ حَتَّىٰٓ إِذَا حَضَرَ أَحَدَهُمُ ٱلۡمَوۡتُ قَالَ إِنِّى تُبۡتُ ٱلۡـَٔـٰنَ وَلَا ٱلَّذِينَ يَمُوتُونَ وَهُمۡ ڪُفَّارٌ‌ۚ أُوْلَـٰٓٮِٕكَ أَعۡتَدۡنَا لَهُمۡ عَذَابًا أَلِيمً۬ا
Dan taubat itu tidaklah (diterima Allah) dari mereka yg melakukan kejahatan hingga apabila datang ajal kepada seseorang di antara mereka, (barulah) dia mengatakan, "Aku benar2 bertaubat sekarang." Dan tidak (pula diterima taubat ) dari orang-orang yg meninggal sedang mereka dlm kekafiran. Bagi org2 itu telah Kami sediakan azab yg pedih. [AnNisaa' ayat 18]

Tapi ..

entah yg keberapa kali, aku kembali memungkiri janjiku padaMu.

Allah, bantu aku ya Allah. Aku yg lemah, hanya mengharapkan rahmat dan kasih sayangMu utk memelihara diriku dari azab dan kemurkaanMu. Kuatkan aku ya Allah, aku tak mahu tewas lagi. Sekian lama, aku masih tak mampu utk mendidik nafsu yg membelengguku..

aku mahukan hati yg baru.hati yg tiada dosa noda dan titik2 hitam yg menjijikkan mataku sndiri yg melihatnya.

aku mahu meletakkan Kau setinggi2 kedudukan dlm hatiku. cukuplah Engkau sbg Tuhanku. aku tak memerlukan alhawa' dan annafs sbg tuhan2 lain merajai hatiku. aku tak ingin lagi tunduk kpd taghut, aku tak ingin lagi bertuhankan nafsuku.

Aku yg hanya memerlukan Engkau ya Rabb :(


.......................


Allah...
sudikah Kau memberikanku hati yg baru?




0 comments: