Pages

  • RSS

Wednesday, January 7, 2009

at least she did something,but we?

dear all readers, please give your time and watch this video. a brave woman tried to hinder the zionists from attacking the palestinians

video

sori ye, video ni cakap cine pulok

frankly speaking, she was really brave.

i think i cant be like her, if i'm in the same situation.maybe i will hide behind the buildings, or maybe worse, crying in front of the zionists?begging them?

*sigh* again, it's not good ye huda!xbek mengeluh!

oh ya.quoted from my batch-mate.i'm really affected by his piece of mind:

Entah bila kita mahu sedar? Nak tunggu Mesir kena serang? Malaysia kena serang? Sengal. Isu murtad yang macam menggila di Malaysia pun kalian tidak sedar. Kalian semua mahu pergi ke Gaza? Pergi ke kelas pun malas, kalau pergi pun, lambat, duduk dalam kelas, tidur pula kerjanya. Kalian mahu angkat senjata? Angkat tangan untuk brtanya soalan pun malu, ada hati nak angkat senjata. Kalian mahu berdoa untuk mereka? Dosa pun banyak, lebih baik kalian bertaubat dulu. Kalian nak berperang bersama-sama mereka? Nak berperang dengan nafsu pun tak larat, tak malu betul. Kalian mahu bersatu dengan pejuang jihad yang lain? Nak bersatu sama-sama kita pun terkedek-kedek, menggelikan hati. Kalau pejuang sebegini pergi ke Palestin, ke Iraq dan sebagainya, saya fikir tentera musuh pun tak sampai hati nak lawan. Dhaif sangat.

saya percaya, cara untuk kita kukuhkan kembali ummah ini hanyalah dengan Islam. Belajar tentang Islam, amalkan Islam, dan sebarkan Islam. Ambil tahu pasal isu ummat Islam antarabangsa. Kalau pasal pemain bola atau artis dan sebagainya boleh kita ambil tahu, takkan la ini pun malas sangat. Serta latihlah diri ini agar mampu menjadi pejuang. Sampai bila kita nak merungut yang kita ini lemah. Dah tau lemah, tak reti-reti nak bagi jadi diri tu kuat!

to read this article fully, u can visit this blog

yes, he (or she, maybe?) was true.no doubt of it.we were just complaining, blaming each other,we blamed the leaders, the ministers, without doing NOTHING to improve ourselves.

We are the youth,let us bring Islam back. we did it in the past.so let us do it again! let us build Islam, i mean the real Islam, we implement the deen in our life,totally.so, islam will be set up on the earth,enshaAllah.

And do not wait for the ministers around the islamic world, or in other term, the puppet rulers (cis kepade mereke.huh) to have implementation of islamic system in every legislation.believe me, they dont even care about their own brothers and sisters in islam,so how can u expect them to reestablish Islam in this world, like a caliph supposed to do so?

How to set up islam in our own selves?The prophet PBUH showed the examples.He cultured the Sahabah personalities, he built Islam mentalities, and gave them the bigger scope. Yes, this is the concept of tarbiyyah!
(oleh itu, kawan2 jangan malas2 pegi usrah, mabit, daurah.pecayelah.itu sume utk pembinaan diri kita jugak!)

And now, dear ikhwah and akhawat fillah, if we do not change OURSELVES and SOCIETY starting from this second, then we are part of the cause.We are going to stand in front of Allah.On the last day it will be too late to repent. And remember, there will be NO EXCUSES for BEING USELESS.


quoted again, from soldiers of Allah :

BRING BACK ISLAM
BRING BACK THE STATE
When I said no more wait
I meant..
NO MORE WAIT!!!!!!
No more watching brothers die
No more watching sisters cry
OH MUSLIM UMMAH RISE!!
Rise up from these lies
Rise up from nationalism pride
Allah is on our side
WE WILL NEVER COMPROMISE
MUSLIM FOR LIFE!
MUSLIMS UNITE!

quoted again.saya mmg suke memetik kate2 orang :)

"senjata umat islam,bangun malam,qiyamullail.bukan mengutuk keras-kerasan tanpa memberi kesan"
(oh and again,, kedepekk kat diri sendiri.tekene batang idung saye.huhu)


0 comments: