Pages

  • RSS

Thursday, April 29, 2010

rabithah

indah sungguh ukhuwwah itu.
lebih-lebih lagi ukhuwwah yang terbina yang menjadikan keserasian fikrah dan matlamat sebagai asbab.

kita tak pernah berjumpa sebelum ini.atau mungkin pernah sekali dua di daurah-daurah di malaysia.
tapi kita boleh bergelak tawa bersama. makan setalam.solat dan mathurat berjemaah.masak beramai-ramai.

kita tak pernah berjumpa.
tapi antunna tanpa dipinta memasak untuk kami yang kelaparan setiap kali pulang dari kuliah.
antunna jemur dan lipat baju-baju kami sepanjang 2 minggu ni.
antunna sambut di muka pintu setiap kali kami pulang dari kuliah dengan ceria.
antunna kemas itu ini, bagaikan ini rumah antunna juga.
antunna beli barangan dapur.daripada telur sampai ke sabun basuh baju.antunna tak kisah kemana mengalirnya duit antunna.

kita tak pernah berjumpa.
tapi kita bercakap dengan bahasa 'dakwah dan tarbiyah' yang sama.
masalah kami, masalah antunna juga di sana. kita ber'qadhaya' bersama-sama.
bahan bacaan kita juga serupa. lagu-lagu yang kita minati tak kurang bezanya.

kita tak pernah berjumpa.
namun antunna boleh mengerahkan tenaga antunna untuk menjayakan program-program kami.
antunna lah 'team masak', antunna juga 'team aktiviti dan games'.malah antunna juga adalah pesertanya :)

kita tak pernah berjumpa.
tapi apabila berbual-bual untuk pertama kalinya, antunna mampu menyentuh hati kami dengan bicara antunna.
antunna juga yang memberi sumbang saran dalam membaiki kualiti kerja kami.
antunna mengajar kami tentang ikhlas dalam beramal. antunna mengajar kami tentang redha dengan perancangan Dia.

kita tak pernah berjumpa.
tapi ukhuwwah ini bagai telah lama terbina.

kita tak pernah berjumpa.
tapi hati-hati kami sangat sayu ketika antunna pulang ke medan antunna.
dan 'anfaal' bakal menjadi sunyi tanpa keriuhan antunna semua.

jazakunnallahu kheyr ukhti2 semua,

kak atie yang slumber, tapi fragile juga rupa-rupanya (hehe)
kak mira yang chomeyl sangaat2,
asiah yang 'perempuan'.calon terbaik buat menantu ;p
nadiah yang tabah.huhu kesian kasut kena curik ye.
farha yang sweet.pemurah dengan senyuman :)
kak shikin yg best! saya banyak belajar dari akak..
kak fatirul kakak ein yg kiut.sangat suka shopping :D
kak pija yang pendiam (kot?) tapi kata-katanya sangaat berisi.

maaf jika ada banyaaaak sangat kekurangan selama mana keberadaan antunna di bumi mesir ni.
maaf juga jika ada hak-hak yang tak tertunai.
rasanya,banyak hikmah yang Allah nak tunjukkan dengan meletupnya gunung di Iceland tu kan?
supaya antunna boleh berlama-lama di sini, dan supaya kita mampu membina ukhuwwah ini :)

nasyid ni khas untuk antunna tau!



jemput datang lagi, sisters UK :) :)

huda,
ahl anfaal.

9 comments:

fathiyyah said...

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..
rindu rindu diorg

p.s: kesian kak mira n nadiah. diam je kat anfaal. hehe

asiah said...

hudaaaa, terharu. jzkk

btw, tau tak alivestyled yg buat video rabithah tu sape? hehe

huda said...

huhu taktau.sape2?

atie said...

waaa..rindu korang....dtg la uk pulak...

nur ain said...

kak.atie 'fragile'???
saya tak smpt menyaksikan ...
btw seyesly naaaaaakk sangat bertemu lg !

nadia said...

clue to huda,alivestyled tue x pergi mansoura..hihi..

huda said...

dah tau dah.

kak atie!! hahaha

mimyliana said...

org uk yg nih x hingat ye.

btw, gunung berapi tu x meletop la. keluar debu2 saja [tu pun chaos dah]

balik mesia x uda?

huda said...

x balek mesia kowt mot..
kot je laa.hahah
kalau balek pon, lambat sgt..