Pages

  • RSS

Monday, April 12, 2010

surat cinta dari dia

awak ada kekasih ?

awak sayang tak kekasih awak?

of course lah kan.lagi mau tanya.

awak tau tak, saya pun ada kekasih tau.kekasih saya sangaaat baik. dia sweet sangat. setiap hari saya akan dapat surat cinta dari dia. kata-kata dia, gaya bahasa dia yang indah, selalu membuai-buai hati saya. kalau saya sedih, saya akan baca surat cinta dari dia. sebab itulah penawar hati saya. mana taknya, kekasih saya sangat charming tau! dia sayang saya sangat2.dia hadiahkan saya macam2. dia kata, saya boleh mintak apa saja yang saya nak. pasti dia akan tunaikan. dan dia tak suka kalau saya meminta-minta dari orang lain. buat apa nak cari orang lain, dia kan ada! tambah sweet lagi, dia kata, dia sentiasa dekat dengan saya.cuma saya saja yang tak tahu. kekasih saya suka sangat kalau saya luangkan waktu malam saya semata-mata untuk dia.dia akan bertambah sayang dekat saya katanya. dan dia mahu hati saya diberikan sepenuhnya kepada dia sahaja. dia sangat marah kalau saya lebihkan benda lain daripada dia.tak boleh! tapi, kalau saya sayang orang lain disebabkan dia yang suruh, baru dia benarkan. asalkan apa saja yang saya buat semata-mata disebabkan dia.

tapi kan awak, kami saling mencintai, tapi kami tak pernah berjumpa. dia pernah berjanji kepada saya, yang kami berdua pasti akan berjumpa suatu hari nanti. saya tahu kekasih saya sangat setia. kasih sayang dia kepada saya tak pernah berubah. tapi saya? saya selalu curang pada dia. saya melebihkan benda lain daripada kekasih saya. saya selalu melupakan dia. saya tak setia. saya selalu buat benda yang dia tak suka dan larang.

kadang-kadang saya rasa bersalah terhadap kekasih saya sebab selalu membelakangi dia. saya selalu merungut, 'susahnya nak bercinta dengan kekasih yang kita tak pernah jumpa!' tapi saya tahu tu cuma alasan yang yang saya cipta. ada masa-masa tertentu, surat cinta yang kekasih saya bagi, saya abaikan. berhari-hari saya biarkan tak berbaca. kalau baca pun, saya rasa feelingless. saya baca sepintas lalu je. kadang-kadang saya tak faham pun isi kandungan surat cinta yang dia beri. tapi saya malas berusaha untuk fahamkan. padahal saya tahu, itu kata-kata cinta dan amanat dari dia, yang ditujukan khas untuk saya!

tapi kekasih saya tak pernah menzahirkan kemarahan dia pada saya. dia kata, dia akan sentiasa menunggu saya. saya tahu dia tetap sayangkan saya,walaupun saya tak setia. dan dia akan terus menanti sampai saya kembali mencintai dia semula.

awak nak tau, baru-baru ni, bila saya buka dan baca kembali salah satu surat cinta dari dia, saya tersentak.saya jadi tersentuh dengan kata-kata dia. padahal surat cinta ni dah lama dah dalam simpanan saya. cuma saya je tak pernah nak perasan. saya baca surat cinta tu. dan tak semena-mena air mata saya tumpah.jantung saya berdebar laju. sebabnya saya sangat takut. kekasih saya kata, dia tahu every single thing yang berbisik dalam hati saya, sama ada saya masih menyayangi dia atau tidak. so, kalau saya berterusan nak melebihkan benda lain daripada dia, kalau saya berterusan tak setia, sampai satu waktu nanti, kami takkan dapat berjumpa selama-lamanya. malahan dia akan mengabaikan saya pada hari tu. dia takkan terhingin langsung nak pandang muka saya kelak. malah dia takkan kisah apa yang akan jadi pada saya nanti, bila sampai hari yang dia janjikan tu.

saya takut. sangat takut. sebab saya tahu, bila tiba hari yang dijanjikan tu, saya takkan mampu nak mintak tolong daripada sesiapa, melainkan dari dia. dan saya sangat sangat mahu berjumpa dengan dia.sebab itulah nikmat dan hadiah terindah dalam hidup saya.tapi saya tak dapat bayangkan, kalau saya tak sempat kembali kepada kekasih saya,dan saya mati ketika mana kekasih saya sedang marahkan saya, pasti dia akan benci saya sampai bila-bila.

awak, saya sangat takut T.T

awak nak saya kongsikan apa kandungan surat cinta yang saya takutkan sangat tu?

awak kena dengar tau isi kandungannya dari sini ->SILA KLIK SAYA<- kalau awak tak faham macam saya,awak rujuklah terjemahan surat cinta tu.yelah, kan saya dah kata, bahasa kekasih saya ni indah sangat.tak semua orang mampu fahaminya dengan baik.tapi jika awak menghayatinya, saya pasti awak akan menangis tersedu juga. awak kena dengar sampai habis tau! baru awak tau kenapa saya takut sangat dengan kata-kata kekasih saya ni :(

saya yakin selepas awak mendengarnya, awak semua pasti akan faham perasaan saya, bukan?

sudah semestinya,sebab kita semua kan berkongsi KEKASIH yang sama.

dan kita juga menerima SURAT CINTA yang sama.

betul tak, awak?

5 comments:

nur.faeiqa said...

salamun.. akak.. nasihat yg sgt2 menyentuh hati.. shukran.. na mintak izin kongsi bsama kawan2, bole kak? barakillah..

^^ said...

nice-nice-nice

anish said...

niceeeee :D

nadia said...

bestnyer..mintak izin utk sharing dgn sisters uk insyaAllah...

ieyNa hAiMy said...

best la kak. huhu. terasa betul hati nie bila baca. saya nak jadi pencinta-Nya yg taat setia. doakan saya kak ;)